Veel gestelde vragen (FAQ's)
Betalen
Op welke manieren kan ik mijn bestelling via home-s.nl betalen?
Zie hiervoor de pagina Betaalmogelijkheden.
Verzending
Wat zijn de verzendkosten?
Per bestelling wordt € 6,75 verzendkosten berekend. Is je bestelling zwaarder dan 10kg, dan worden de verzendkosten verhoogd. Je krijgt hierover dan bericht voordat wij je bestelling verzenden. Bij bestellingen vanaf € 20,- is de verzending gratis.
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Je krijgt van ons via e-mail bericht als we je bestelling verwerkt en verzonden hebben.
Je kunt je pakket dan binnen 1 tot 2 werkdagen verwachten.
Wat zijn de bezorgtijden?
Voor de verzending van onze bestellingen werken wij met PostNL. PostNL streeft ernaar je pakket de eerste werkdag nadat wij het verzonden hebben te bezorgen.
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als mijn pakket bezorgd wordt?
Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en het pakket kan ook niet bij de buren worden afgeven, dan probeert PostNL het later opnieuw. Lukt het de tweede keer ook niet om het pakket af te geven, dan kun je het binnen drie weken op het postkantoor afhalen.
Retourneren
Kan ik artikelen terugsturen?
Ben je niet tevreden over het artikel, dan kun je het binnen de zichttermijn van 7 werkdagen retourneren.
Je kunt de artikelen gratis retour sturen. Bekijk de pagina Retourneren om te zien welke artikelen geretourneerd kunnen worden en hoe je een artikel moet retourneren.
Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar het bestelde artikel is incompleet of beschadigd. Wat nu?
Home-s neemt de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht bij het verzendklaar maken van je bestelling. Mocht je bestelling toch incompleet of beschadigd zijn, dan verzoeken we je vriendelijk zo snel mogelijk contact met ons op te nemen om dit te melden.
Hoe krijg ik mijn geld terug als ik artikelen heb teruggestuurd?
Het bedrag ter waarde van de geretourneerde artikelen en de retourkosten zullen wij zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 30 dagen na terugzending, terugbetalen. Tegoeden ontstaan door het verzilveren van een cadeaubon betalen wij niet uit.
Cadeaubonnen
Hoe kan ik een Home-s cadeaubon verzilveren?
Wanneer je een cadeaubon hebt gekregen en je deze wilt inleveren, dan kan dat op de volgende manier:
1. Klik bij het gewenste artikel op ‘Klik hier en bestel’;
2. Klik op ‘Bestelling afronden’;
3. Log in via ‘Ik heb een account’, maak eerst een account aan via ‘Ik heb nog geen account’ of kies voor de optie ‘Bestellen zonder account’;
4. Vervolgens kom je op de pagina Betaalwijze waar je kunt kiezen uit iDeal of Overboeking. Klik vervolgens op ‘Verder’.
5. Je krijgt nu en overzicht van de bestelling inclusief de verzendkosten. Je kunt nu de optie ‘Cadeaubon’ aanvinken. Volgens kom je op een scherm waar je het Home-s cadeaubonnummer moet invullen. Deze staat in de e-mail (of de printversie hiervan) van de cadeaubon. Klik daarna op ‘Bevestig Cadeaubon’.
6. Je komt nu terug in de stap ‘Leveringswijze & Bestelling plaatsen’.
In het overzicht zie je nu dat je cadeaubon verrekend is in het totaalbedrag van de bestelling.
7. Klik vervolgens op ‘Bevestig je bestelling’.
Kijk voor meer informatie op de pagina Cadeaubonvoorwaarden.
Blijft er nu een tegoed staan op het cadeaubonnummer als ik niet de gehele waarde besteed?
De cadeaubon dient in één keer gebruikt te worden. Home-s werkt niet met tegoeden.
Mijn Home-s
Wat is het voordeel van een Home-s account?
Met een account geniet je van diverse voordelen. Zo kun je sneller door het bestelproces, kun je de status van jouw lopende bestellingen volgen en je bestel historie zien.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan ik deze achterhalen?
Op de inlogpagina van ‘Mijn Home-s’ en op pagina 2 (Je gegevens) van het bestelproces staat een link ‘Wachtwoord vergeten’. Vul je e-mailadres in en wij sturen je per e-mail je wachtwoord toe.
Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?
Als je bent ingelogd in ‘Mijn Home-s’ zie je ‘Mijn gegevens’. Daar kun je jouw gegevens inzien en wijzigen.
Staat je vraag hier niet bij? Stel dan je vraag via ons contactformulier.